اخبار فرش

قالی‌بافان برای تمدید گواهینامه‌ صلاحیت حرفه‌ای اقدام کنند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: قالی‌بافان برای تمدید گواهینامه‌ صلاحیت حرفه‌ای از طریق سایت فنی و حرفه‌ای اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمانشاه، هاشم پیراینده در کمیته فرش دستباف استان، بر نحوه اجرای بیمه قالی‌بافان و چگونگی تمدید گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای آنها تأکید کرد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اعتبار گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای صادره توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به‌صورت پنج ساله است، لذا باید اطلاع‌رسانی از طریق اتحادیه بافندگان، اداره فرش و ادارات تأمین اجتماعی استان به قالی‌بافان بیمه‌شده صورت گیرد تا از طریق سایت فنی و حرفه‌ای و ارائه مدارک لازم نسبت به تمدید گواهینامه‌های خود اقدام کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: برای تسریع در تمدید گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای قالیبافان بیمه‌شده، اتحادیه مربوطه به‌صورت گروهی 50 تا 100 فقره مدارک قالیبافان را جمع‌آوری و ضمن ثبت‌نام آنها در سایت فنی و حرفه‌ای نسبت به تمدید گواهینامه‌های مذکور اقدام می‌کند.

پیراینده یادآور شد: بازدید از کارگاه‌های قالی‌بافی بیمه‌شده صرفاً از دارهای قالی که تاکنون شناسه دار بر روی آن نصب نشده انجام می‌شود و همچنین اتحادیه‌های صنفی بافندگان در ذیل شناسه دار قالی باید تاریخ اعتبار گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای را درج کنند.

گفتنی است، در جلسه کمیته فرش استان در راستای رفع مسائل و مشکلات بافندگان فرش تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع
خبرگزاری فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا