اخبار فرش

اشتغال بیش از ۴ هزار بافنده فرش در البرز

کرج – رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: فعالیت صدها کارگاه فرش‌بافی و اشتغال بیش از ۴ هزار بافنده فرش در این کارگاه‌ها، یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان البرز است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز حصاری صبح دوشنبه در نشست اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار کرد: بازارها در طول تاریخ به عنوان قلب تپنده شهرها عمل کرده‌اند و نقش آنها در دیگر امور فرهنگی و اجتماعی نیز بسیار تأثیرگذار و حیاتی بوده است.

وی بیان کرد: درگذر زمان و با توسعه جغرافیایی و صنعتی شهرها، نقش بازارها نه تنها کم‌رنگ نشده، بلکه جایگاه آن در به جریان انداختن شریان‌های اقتصادی شهر تثبیت شده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز تصریح کرد: با نگاهی به تعداد واحدهای صنفی در سطح شهرهای کشورمان و بررسی دقیق‌تر موضوع، جایگاه مهم و حیاتی اصناف در حوزه‌هایی شامل کارآفرینی، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، گردش مالی و اقتصادی داخلی، ایجاد بستر مناسب جهت توسعه مشاغل پایدار، آشکار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه عملکرد اصناف در زنجیره اقتصادی کشورها، یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی به شمارمی رود و بسیاری از محاسبات و برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه اقتصادی کشور با تکیه بر ظرفیت و پتانسیل موجود در بدنه خانواده بزرگ اصناف انجام می‌شود.

حصاری خاطرنشان کرد: استان البرز به دلیل هم‌جواری با پایتخت از دیرباز مورد توجه فعالان اقتصادی بوده و رشد اقتصادی در این استان نسبت به دیگر مناطق کشور بسیار چشمگیر بوده است.

موقعیت ممتازی البرز برای توسعه صنایع

وی گفت: احداث صدها کارگاه و کارخانه کوچک و بزرگ تولیدی و صنعتی در مسیر جاده قدیم و مخصوص کرج، موقعیت ممتازی را برای توسعه صنایع دیگری مانند صنعت حمل و نقل و ترانزیت کالا فراهم کرده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار کرد: جاذبه‌های گردشگری استان البرز و شرایط بسیار ایده آل آب و هوایی از دیگر شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی استان البرز است. صنعت کشاورزی و باغداری و صنایع وابسته به آن مانند کنسروسازی و بسته‌بندی، یکی دیگر از شاخص‌های مهم اقتصادی در این استان است.

وی بیان کرد: جاده زیبای چالوس و جاذبه‌های فراوان آن فضای مناسبی را برای توسعه صنعت توریسم ایجاد کرده است. در حوزه صنایع کوچک و کارگاه‌های خانگی نیز، قابلیت‌های منحصر به فردی در استان البرز وجود دارد. فعالیت صدها کارگاه فرش‌بافی و اشتغال بیش از ۴ هزار بافنده فرش در این کارگاه‌ها، یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان البرز است.

حصاری متذکر شد: بخش قابل توجهی از موارد ذکرشده توسط خانواده بزرگ اصناف اداره می‌شود. بنابراین نگاه ویژه به مشکلات و موانع پیش روی اصناف، ضامن برقراری ثبات و رشد اقتصادی در استان البرز خواهد بود

منبع
خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا