اخبار فرش

آموزش دیدگان فنی و حرفه ای در اولویت های استخدامی قرار دارند

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آموزش دیدگان فنی و حرفه ای بدلیل برخورداری از توانایی نهادینه شده در انجام مشاغل، جز الویت های استخدامی در بخش های مختلف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آموزش های فنی و حرفه ای مجموعه مهارت هایی هستند که برای توانمندسازی افراد حاضر در این دوره های آموزشی بویژه در بین نسل جوان،ارائه می شوند و چند سالی است که آزمون های سراسری سنجش مهارت با هدف شناسایی افرادتوانمند توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود.

در همین راستا پنجمین مرحله این آزمون های سراسری و نیز آزمون های متقاضیان صنعت ساختمان، بخش های صنایع دستی، فرش سال ۹۴ همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار شد که در این مرحله نزدیک به ۱۰ هزار نفر حضور داشتند.

آموزش دیدگان فنی و حرفه ای در الویت های استخدامی

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی صبح شنبه در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت گفت: تجربه نشان داده است که فرد آموزش دیده ای که توانایی انجام کار عملی را داراست بیکار نخواهد ماند زیرا که توانایی انجام شغلی را در خود نهادینه کرده است.

محمدزاده تصریح کرد: افرادی که در این آزمون ها شرکت می کنند، اراده خود را برای کسب شغل به اثبات رسانده اند چون فردی که آموزش های فنی و حرفه ای را کسب کرده، در الویت استخدام بخش خصوصی، تعاونی و حتی دولتی قرار دارد.

وی ادامه داد: رویکرد امروز مدیران واحد های صنعتی یا غیر صنعتی بکارگیری نیروی ماهر و توانمند در جهت افزایش بهره وری در تولید است زیرا ثابت شده افزایش بهره وری یکی از شاخصه های داشتن نیروی ماهر در یک واحد تولیدی است و بر همین اساس نیروی انسانی هر واحدی مهمترین سرمایه آن محسوب می شود و هر مقدار این سرمایه ماهر و توانمند تر باشد، واحدهای تولیدی و صنعتی پویا در عرصه های بین المللی خواهیم داشت.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: یکی از ماموریت های معاونت اقتصادی حضور در عرصه های بین المللی و ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران و نیز تبادل تجربیات و داشته های هر دو طرف است که با توجه به وجود پتانسیل لازم در این خصوص در استان، ارتباطات آموزشی و مهارتی را به عنوان بخشی از این اقدامات اضافه کرد و وارد فاز جدیدی از این نوع ارتباطات شد.

محمدزاده در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: با توجه به بحث دیپلماسی مهارت که یکی از دستاوردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای است، حضور اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در سفرهای تیم اقتصادی استان به خصوص کشورهای همسایه امری لازم است.

آزمون سنجش مهارت بصورت الکترونیکی برگزار می شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزاری آزمون های سنجش مهارت به صورت الکترونیکی است، گفت: راه اندازی این نوع از آزمون ها امکان برگزاری ادواری را بصوت الکترونیکی فراهم می کند.

محمدرضا سیابانی ادامه داد : دیگر امکان فراهم شده در سازمان برگزاری آزمون های بین المللی و راه اندازی مراکز IBT در کشور و استان است و این آزمون ها مطابق با استانداردهای بین المللی در رشته های مختلف IT و زبان انگلیسی برگزار و برای قبول شدگان مدرک بین المللی صادر خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با غنی سازی بانک سوال ملی در بیش از ۳۵۰ حرفه، برنامه ریزی جهت اجرای آزمون های کتبی و عملی (ترکیبی) به صورت الکترونیکی و به تبع آن کاهش هزینه های برگزاری آزمون های حضوری را در اولویت اقدامات خود دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی تصریح کرد: آزمون های ادواری مرحله سوم همزمان با کل کشور در روزهای سوم تا هشتم آبان سالجاری بصورت الکترونیکی در استان برگزار خواهد شد. که ۴۲۷ نفر در ۱۷ حرفه بصورت الکترونیکی و آنلاین حضور خواهند داشت.

سیابانی در پایان خاطر نشان شد: نتایج پنجمین مرحله آزمون های سراسری سنجش مهارت و آزمون های متقاضیان صنعت ساختمان، بخش های صنایع دستی، فرش آذربایجان شرقی نیز ۱۰ روز بعد از از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سایت اداره کل استان به آدرس EATVTO.IR اعلام خواهد شد.

گفتنی است در پنجمین مرحله آزمون های سراسری سنجش مهارت در آذربایجان شرقی که با رویکرد سنجش مهارت افراد شرکت کننده صورت گرفت، متقاضیان در ۳۷۳ حرفه و ۲۱ حوزه امتحانی به رقابت پرداختند. که از این تعداد پنج هزار و ۱۰۰ نفر آزمون دهنده مرد و چهار هزار و ۱۹۸ نفر آزمون دهنده زن بودند.

منبع
خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا