رنگ و رنگرزی

دستورالعمل رنگرزی پشم با دستگاه بوبین رنگ کنی

بوبین های شل پیچ شده را بار گذاری کنید

به L:R دستگاه توجه کنید دمای آب را به 55 سانتیگراد برسانید سه درصد صابون مول 10 یا 11 و نیم گرم بر لیتر سختی گیر همراه -مثل تری پلی سولفات آمونیم به دیگ اضافه کنید ماکزیمم قدرت موتور را اعمال کنید 1400 دور را تنظیم کنید پمپاژ از داخل به بیرون باشد نیم ساعت در همین دور موتور با 1400 دور در دقیقه کار کند اکنون سیخچه بوبین در داخل دیگ بماند اما آب را وکیوم کنید مجددا بعد از تخلیه کامل دیگ -آنرا حجم گیری کنید با دمای 50 درجه بوبین ها با آب خالص آبکشی شده و تایم نیم ساعت است.

اگر آب کدر بود باید دوباره این کار انجام شود تا آب -شفاف شود آب را تخلیه کرده حجم گیری کنید با تزریق در دور بیرون سولفات سدیم و یکنواخت کننده و اسید را به دیگ اضافه کنید در عمق روشن ph5 و در عمق سیر ph4 تنظیم شود حال مراحل به این ترتیب است

ورود کالا. تزریق مواد تعاونی بعد از 15 دقیقه. تزریق رنگزا بعد از پانزده دقیقه دوم. و شروع افزایش دما که در فام روشن 1m/1cاست در فام تیره یک و نیم درجه بر دقیقه است این شیب را برای رنگ راکتیو طراحی کردیم.

در فامهای روشن نگهداری در دمای جوش نیم ساعت است و نیازی به شستشوی قلیایی نیست اما در فامهایی با عمق یک درصد کالا حتما این کار ضروری است یک حمام با دودرصد آمونیاک و سپس خنثی سازی با اسید استیک و آبکشی توسط آبگیرهای بدون لبه و درب هیدرولیک بوبین ها آبگیری میشوند تا حدی که فقط نم داشته باشند کلاف ها به خشک کن رادیو فرکانس رفته و پایان رنگرزی!

منبع
سید عباس سجادی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام در توضیحات فوق نوشته شده این گراف برایس رنگ راکتیو طراحی شده , میشه دقیقا بفرمایید برای این روش از چه نوع رنگزایی استفاده میشه ؟ و سوال دوم اینکه روش سفیدگری ( سفید برفی) پشم به چه صورت است رنگ و مواد تعاونی برای سفیدگری رو اگه ممکنه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا