اخبار فرش

عضو هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی خواستار شد:

لزوم گسترش ارتباط دانشگاه های دنیا با دانشکده فرش تبریز

عضو هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی خواستار گسترش تعامل و ارتباط دانشگاه های دنیا با دانشکده فرش تبریز شد و اظهار کرد: آماده ایم تا زمینه ارتباط مستقیم سایر دانشگاه ها را در جهت جذب دانشجو در دانشکده فرش تبریز فراهم کنیم.

غدا حجاوی روز سه شنبه در دیدار از دانشکده فرش تبریز و کارگاه های فعال مرتبط با تولید و مرمت قالی، ضمن تبریک کسب عنوان تبریز شهر جهانی فرش’ برای شهر تبریز به ارزیابی های همه جانبه انجام گرفته، برای اعطای این عنوان جهانی اشاره و اظهار امیدواری کرد تا تبریز به عنوان مرکز شبکه جهانی قالی فعالیت کند.

رییس دانشکده هنرهای اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این نشست گزارشی از روند تاسیس تا جذب اساتید و دانشجویان در دانشکده فرش تبریز ارایه کرد .

محمدزاده از جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با قالی در دانشکده فرش تبریز خبر داد و افزود: دوام و حیات دانشکده مرتبط با قالی در شهر جهانی بافت قالی مرهون وجود اساتید سنتی مسلم در این شهراست.

وی از توجه ویژه به شناخت بازار و تجارت در روند آموزشی دانشجویان رشته های مرتبط با قالی خبر داد و از پیشنهاد خانم حجاوی برای جذب دانشجویان خارجی در دانشکده فرش استقبال کرد.

محمدزاده گفت: دانشگاه آماده است تا تسهیلات رفاهی نیز برای دانشجویان خارجیدرنظر بگیرد.

در این دیدار، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور، فرزین حق پرست مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی و محمد علی کی نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز حضور داشتند.

امروز لوح معرفی تبریز به عنوان ‘شهر جهانی فرش’ با حضور اعضای شورای جهانی فرش و جمعی از مسوولان ارشد آذربایجان شرقی در تبریز روزنمایی شد.

کلان شهر تبریز از زمان های قدیم تاکنون در عرصه بافت و صادرات قالی به اقصی نقاط جهان شهره عام و خاص بوده است.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا