نمایشگاه ها و همایش ها

جدیدترین اخبار در خصوص پیشــروترین نمایشگاه فـرش و کفپوش جهان دموتکـس 2022

با توجه به این که هشت ماه تا شروع نمایشگاه 2022 DOMOTEX باقی مانده است، از هم اکنون قابل پیش بینی است که سی و سومین دوره برگزاری نمایشگاه دموتکس (مهمترین رویداد تجاری فرش و کفپوش جهان)، یک رویداد پر قدرت و خاق خواهد بود.

این نمایشگاه از تاریخ 13 تا 16 ژانویه 2022 برابر با 23 تا 26 دی 1400 همراه با نوآوری ها و ایده های جدید خواهد بود.

طراحی مدرن و بهینه دو دسته ای که اخیرا به این رویداد اضافه شده است ”فرش و گلیم“ و ”کف و دیوار“ و همچنین با ایجاد یک ساختار مناسب، تصمیم گیری برای مشتری را آسان تر می کند. طیف گسترده ای از محصوالت و خدمات باعث افزایش بازدهی این رویداد می شود. علاوه بر این، دموتکس تمرکز بیشتری روی برنامه های ویژه برای گروه های هدف و خاص دارد که سبب افزایش ارتباطات موثر در فضای نمایشگاه خواهد بود.

پاره ای از محصوالت قابل عرضه در این نمایشگاه به قرار زیر است:

انواع فرش دستباف و ماشینی، موکت، پادری، کفپوش های نسجی، سنگ طبیعی، پارکت، لمینت، سرامیک، نخ، الیاف و کلیه سیستمهای مرتبط با صنعت فرش و کفپوش، لوازم و ادوات نظافت و شستشوی انواع کفپوش.

فرش دستباف:

فرشهای دستباف با طبیعت خاص خود، تنوع در مواد، رنگها و اشکال ، فرایندهای مختلف تولید و ظاهر منحصر به فرد از فرش های ماشینی متمایز می شوند.

در تار و پود هر فرش دستباف از شرقی و کالسیک گرفته تا فرش های چرمی خز و تزئینی یک فرهنگ باستانی نهفته است که با طراحی منحصر به فرد خود فضای خاصی به اتاق می بخشد. چرا که اغلب فرش های دستباف فرهنگ های چند صد ساله را در بر می گیرند.

تعدادی از تولیدکنندگان در حال بازسازی ظاهر فرش های عتیقه با چندین فرآیند هستند.

نکته قابل توجه اینکه هنرمندان جوان و طراحان صحنه دائما در جستجو انواع فرش های دستباف هستند. اما برای همه، فرش های دستباف همچنان یک جذابیت بصری و لمسی در دموتکس است.

فرش ماشینی:

فرش های ماشینی تقاضا و مزایای بی شماری به همراه دارند. فرش های ماشینی با سرعت بالا تولید می شوند و قیمت آن پائین تر از فرش دستباف است. فرش ماشینی به سرعت با مد روز پیش میرود و نیاز مصرف کننده مدرن را خیلی سریع تر رفع می کند.

کفپوش:

انتخاب پوشش کف در فضای باز برای پاسیو و بالکن و یا داخل خانه متفاوت است. وقتی که روی سطحی چوب راه می روید حس راحتی و دلپذیری را فرد ایجاد می کند اما در مقابل استفاده از سنگ طبیعی و بتن ، باعت دوام و مقاومت خانه می شود.
از طرف دیگر امکان ترکیب کامپوزیت پالستیک و چوب وجود دارد این ترکیب در عین بادوام بودن بسیار اسان تمیز می شود و ظاهری شبیه به چوب دارد.

چمن مصنوعی نیز به این بخش تعلق دارد: از مدت ها قبل در دنیای ورزش حائز اهمیت بوده است و به لطف ظاهری کاملا طبیعی که دارد، اکنون به فضای بیرونی آپارتمان ها و خانه ها و همچنین اماک و مستغالت تجاری راه یافته است.

آمار دوره پیشین نمایشگاه دموتکس:

نمایشگاه دموتکس 2020 میزبان بالغ بر 1400 شرکت غرفه گذار از بیش از 59 کشور بود و در فضایی به وسعت بیش از 000،100 متر مربع برگزار شد همچنین 48 هزار نفر بازدید کننده متخصص در این رویداد حضور بهم رسانند.

برخی از فرصت های قابل دسترس در دموتکس آلمان (قلب تپنده اروپا) به شرح زیر است:

  1. حضور در سکوی پیشرو تجارت
  2. امکان تحلیل منحصر به فرد از روندها و تحولات بازار فرش
  3. امکان ارائه محصولات به صاحب نظران و مشتریان در این حوزه
  4. امکان ملاقات با گروه های هدف: از قبیل خرده فروشان سطح بالا، عمده فروشان، معماران، دکوراسیون داخلی و طراحان ماهر.

Sonia Wedell-Castellano مدیر کل نمایشگاه دموتکس اظهار داشت:

ما از اینکه توانسته ایم غرفه گذاران تخصصی را برای این نمایشگاه جذب کنیم بسیار خرسند هستیم. در این رویداد مسیر نوآوری و سبک زندگی را به صورت غیرمتمرکز ارائه خواهیم داد. مشارکت کنندگان می توانند از این ایده ها در جهت شکل گیری تجارت آینده خود استقاده کنند.

پس از همه گیر شدن ویروس کرونا و وقفه دو ساله، ملاقات حضوری مجدد متخصصین صنعت فرش و کفپوش در ماه ژانویه 2022 در شهر هانوفر یک رویداد برجسته خواهد بود که باعث می شود، غرفه گذاران با آمادگی بیشتری در این رویداد شرکت کنند.

ثبت نام زود هنگام نمایشگاه دموتکس 2022 با استقبال بی نظیری رو به رو شده است:

وضعیت ثبت نام فعلی نشان دهنده پاسخ مثبت به نمایشگاه دموتکس است که به عنوان یک رویداد ترکیبی در ژانویه 2022 اتفاق می افتد. بار دیگر بر اهمیت DOMOTEX به عنوان یک بازار جهانی و منبع الهام بخش برای کل صنعت فرش و کفپوش تأکید می شود.

غرفه داران مشهور و قدیمی مانند:

IPEK – A. Ipektchi , Galleria Battilossi, Jaipur Rugs Company
Jambros Modern Flooring, Javi Home, Rezas Oriental & Modern Rugs ,Zollanvari, Oriental Weavers Carpet, Hali Royal ,در نمایشگاه دموتکس 2022 ثبت نام کردند.

از کشورمان ایران، تا کنون در حوزه فرش ماشینی، شرکت های قالی سلیمان، فرخ سپهر کاشان (فرش فرهی)، فرش قیطران، فرش ستاره کویر، شاهکار صفویه (قالی زرتشت)،شهر فرش (مشهد هالی)، افشار زرینه، الماس کویر و در حوزه دستباف شرکت هایی نظیر فرش هما، فرش نیشابوری، برادران زیادی، فرش اوان، اشکیون ثبت نام خود را نهایی کرده اند.

تقسیم بندی سالن ها به شرح زیر می باشد:

سالن های 2 تا 4 مختص فرش دستباف، سالن های 5 تا 7 برای فرش ماشینی و سالن های 11 تا 13 برای محصولات کف و دیوار در نظر گرفته شده است.

شعار نمایشگاه Domotex:

هنگام تفکر در خصوص صنعت کفپوش، فراتر از چارچوب های استاندارد بیاندیشد.
بنا به درخواست غرفه گذاران و بازدید کنندگان روز های برگزاری نمایشگاه دموتکس که قبلا از دوشنبه تا جمعه بود امسال از پنجشنبه تا یکشنبه تغییر یافته است.

هم اکنون می توانید جهت ثبت نام زود هنگام دوره آتی این رویداد اقدام فرموده و از تخفیف ثبت نام زود هنگام تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ بهره مند شوید.

شرکت فوژان راهبران نامی، نماینده انحصاری این نمایشگاه در ایران و ارمنستان نیز با کمال
میل پاسخگوی پرسش های شماست.

منبع
مجله نساجی کهن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا